U Kabinetu za ranu komunikaciju bavimo se procjenom i terapijom poremećaja komunikacije, jezika, govora, hranjenja i gutanja kroz cijelu životnu dob, od prematurne do odrasle dobi. Suradnici Kabineta imaju visoku razinu stručnosti i znanja u vrlo ranoj diferencijalnoj dijagnostici različitih razvojnih i stečenih poremećaja.
U Kabinetu je moguće napraviti procjenu razvojnih sposobnosti u različitim domenama razvoja, neovisno o etiologiji (uzroku) i težini odstupanja, poput:
- diferencijalne dijagnostike (neuro)razvojnih poremećaja i poremećaja nepoznate etiologije u domeni spoznaje, komunikacije, jezika i govora (poremećaj iz spektra autizma, socijalno (pragmatički) komunikacijski poremećaj, selektivni mutizam, jezično-govorni poremećaji, procjena spremnosti za školu, specifični poremećaji učenja (disleksija, disgrafija, diskalkulija);
- procjene s pomoću ADOS-2 opservacijskoga protokola (sve životne dobi);
- diferencijalne dijagnostike i terapije poremećaja hranjenja-sisanja-gutanja;
- procjene psiho-motoričkog statusa u funkciji hranjenja i komunikacije.
U Kabinetu se provodi logopedska i psihološka procjena i terapija, timska (logopedsko-psihološka) procjena djece niže kronološke dobi, te savjetovanje. Suradnici kontinuirano sudjeluju u održavanju praktičnoga dijela nastave za studente logopedije kao i za studente specijalističkog i doktorskog studija Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta te u različitim znanstvenim i stručnim aktivnostima.
Usluge Kabineta za ranu komunikaciju
1. Logopedska procjena
Procjena komunikacije, jezika, govora djece i odraslih; procjena spremnosti za školu, akademskih vještina (čitanje, pisanje, računanje), složenih komunikacijskih potreba, hranjenja-sisanja-gutanja.
2. Psihološka procjena
Procjena psihomotornog, kognitivnog i socio-emocionalnog razvoja djeteta do 7 godina.
3. Timska procjena (logoped i psiholog)
Istovremeni rad dva stručnjaka s ciljem definiranja razvojnog profila djeteta do 7 godina.
4. Savjetovanje/terapija
Individualna i grupna podrška djeci s teškoćama u razvoju i njihovim obiteljima.
5. Ekspertiza
Usluge stručnoga mišljenja i savjetovanje stručnjaka drugih profila.
6. Savjetovanje u uvođenju i primjeni potpomognute komunikacije
Podrška za osobe sa složenim komunikacijskim potrebama.
NAŠ STRUČNI TIM
doc. dr. sc. Blaženka Brozović, logoped
![](https://centar.erf.unizg.hr/wp-content/uploads/2020/04/avatar_z-3-uai-258x258.png)
izv. prof. dr. sc. Maja Cepanec, prof. logoped
![](https://centar.erf.unizg.hr/wp-content/uploads/2020/04/avatar_z-4-uai-258x258.png)
izv. prof. Jasmina Ivšac Pavliša, prof. logoped
![](https://centar.erf.unizg.hr/wp-content/uploads/2020/04/avatar_z-36-uai-258x258.png)
izv. prof. dr. sc. Sanja Šimleša, prof. logoped
![](https://centar.erf.unizg.hr/wp-content/uploads/2020/04/avatar_z-6-uai-258x258.png)
prof. dr. sc. Draženka Blaži
![](https://centar.erf.unizg.hr/wp-content/uploads/2020/04/avatar_z-7-uai-258x258.png)
Monika Rosandić Grgić, mag. logopedije
![](https://centar.erf.unizg.hr/wp-content/uploads/2025/01/Monika-Rosandic_-magistar-logopedije_-Kabinet-za-ranu-komunikaciju_1-scaled-uai-258x258.webp)
- Viša stručna suradnica u znanosti i visokom obrazovanju, doktorska studentica
- Bavi se procjenom (logopedskom procjenom te procjenom ADOS-om-2) te podrškom ranom komunikacijskom, jezičnom i govornom razvoju.
- Sudjeluje u izvođenju vježbi i seminara za studente diplomskog studija logopedije u okviru kolegija Poremećaji socijalne komunikacije, Potpomognuta komunikacija i Logopedska dijagnostika.
- Sudjelovala je u nizu znanstveno-stručnih projekata iz područja potpomognute komunikacije i poremećaja iz spektra autizma.
- Autorica je nekoliko znanstvenih radova i poglavlja u znanstvenim časopisima i stručnim priručnicima.
- Aktivno sudjeluje na kongresima i simpozijima na temu ranog dječjeg razvoja.
Ivona Mršić, mag. psych.
![Ivona Mršić, magistra psihologije](https://centar.erf.unizg.hr/wp-content/uploads/2021/04/Ivona-Mrsic-scaled-uai-258x258.jpg)
- Primarno se bavi individualnom i timskom razvojnom procjenom djece rane i predškolske dobi.
- Provodi terapijski i savjetodavni rad s djecom i njihovim obiteljima u poticanju socijalnog i emocionalnog razvoja.
- U suradnji sa stručnim suradnicima Centra i profesorima Fakulteta sudjeluje u provedbi praktičnog dijela nastave, izlaganju na stručnim i znanstvenim skupovima te održavanju edukacije za stručnjake iz područja selektivnog mutizma.
Blanka Brdarić, mag. logopedije
![](https://centar.erf.unizg.hr/wp-content/uploads/2025/01/Blanka-Brdaric_-magistar-logopedije_-Kabinet-za-ranu-komunikaciju-uai-258x258.webp)
- Primarno se bavi razvojnom procjenom djece rane i predškolske dobi.
- Individualno radi s djecom i njihovim obiteljima u poticanju komunikacijskog i jezično-govornog razvoja.
- U suradnji sa stručnim suradnicima Centra i profesorima Fakulteta sudjeluje i u drugim stručnim poslovima kao što su stručni skupovi, studentska praksa i nastavne vježbe.
Matea Ognjenović, mag. logopedije
![](https://centar.erf.unizg.hr/wp-content/uploads/2025/01/Matea-Ognjenovic_-magistar-logopedije_-Laboratorij-za-potpomognutu-komunikaciju-uai-258x258.webp)
-
primarno radi s djecom rane dobi i njihovim roditeljima na pružanju podrške u komunikacijskom i jezično-govornom razvoju provodeći individualne i grupne terapije te osnaživanju obitelji prilikom uvođenja i usvajanja različitih oblika potpomognute komunikacije
-
bavi se procjenom ranog komunikacijskog, jezičnog i govornog razvoja te provodi ADOS-2 Opservacijski protokol za dijagnostiku autizma
-
provodi More Than Words i It Takes Two to Talk – Hanen programe za roditelje
-
u suradnji sa stručnim suradnicima Centra i profesorima Fakulteta sudjeluje u provedbi studentske prakse, nastavnih vježbi, edukacija za vanjske ustanove te raznim stručnim skupovima iz područja asistivne tehnologije i potpomognute komunikacije
Klara Popčević, mag. logopedije
![Klara Popčević, mag. logopedije](https://centar.erf.unizg.hr/wp-content/uploads/2021/04/Klara-Popcevic-scaled-uai-258x258.jpg)
- pohađa doktorski studij Poremećaji jezika, govora i slušanja na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu u Zagrebu
- ima višegodišnje iskustvo u radu s obiteljima i djecom u ranoj dobi sa PSA-om te s djecom koja komuniciraju različitim oblicima potpomognute komunikacije
- sudjelovala je u razvoju ICT rješenja za poticanje komunikacijskih i jezičnih sposobnosti
- sudjeluje u provedbi kliničkih vježbi i logopedske prakse za studente ERF-a te edukacija za stručnjake u okviru Centra za cjeloživotno učenje ERF-a
- avršila je i održala nekoliko edukacija u području rane intervencije, jezičnog i komunikacijskog razvoja djece sa PSA-om i potpomognute komunikacije te objavila nekoliko znanstvenih i stručnih radova u tom području