U Kabinetu za psihološku procjenu i podršku provodi se psihološka procjena djece školske dobi, adolescenata, studenata i odraslih. Procjena djece i adolescenata radi se kada postoji sumnja ili su već utvrđene teškoće učenja, intelektualne teškoće, neurorazvojni poremećaji (deficit pažnje/hiperaktivni poremećaj  – ADHD i poremećaj iz spektra autizma) te emocionalne teškoće. Procjena studenata se radi u slučaju zamjetnih poteškoća u studiranju. Kada je u pitanju procjena odraslih, tada se odnosi na procjenu  odraslih osoba s invaliditetom te odraslih sa sumnjom na ADHD. Psihološka procjena uključuje procjenu intelektualnih sposobnosti, vizualno-motoričkih sposobnosti, emocionalnog statusa, procjenu pažnje, hiperaktivnosti i impulzivnosti, teškoća učenja te adaptivnih vještina.

Uz procjenu pružamo i podršku našim korisnicima u obliku individualnog savjetovanja, grupnih susreta i radionica te predavanja i ekspertiza.

Kabinet za psihološku procjenu i podršku svojim radom sudjeluje i u održavanju studentske prakse i vježbi za studente studijskih programa psihologije te studente svih studijskih programa sa Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, prikupljanju podataka u svrhu znanstvenih istraživanja, kreiranju i implementaciji novih programa podrške.

Usluge Kabineta za psihološku procjenu i podršku

1. Psihološka procjena djece školske dobi i studenata

Procjena se odnosi na djecu školske dobi i studente s teškoćama ili kod sumnje na postojanje teškoća (specifične teškoće učenja, ADHD, poremećaj iz spektra autizma, poremećaj socijalne komunikacije, intelektualne teškoće i dr.)

Kako izgleda psihološka procjena?

U prosjeku traje do 180 minuta (može biti u jednom terminu ili se odvija kroz dva susreta). Psiholog provodi intervju tijekom kojeg prikuplja anamnestičke podatke, informacije o svakodnevnom funkcioniranju, obrazovanju, socio-emocionalno funkcioniranju i slično). Nakon intervjua provodi se testiranje korištenjem standardiziranih mjernih instrumenata. Tada se procjenjuju intelektualne sposobnosti korisnika, vizualno-motoričke sposobnosti, pažnja, hiperaktivnost, impulzivnost, adaptivne vještine i emocionalnost osobe.

Nakon provedenog intervjua i testiranja psiholog daje povratnu informaciju o rezultatima testiranja te glavnim zaključcima uzimajući u obzir cjelokupnu kliničku sliku osobe. Uz povratnu informaciju dobivaju se i smjernice za postupanje u svakodnevici te ako je potrebno, preporuke za daljnje obrade, uključivanje u terapije i slično.

2. Psihološka procjena odraslih osoba

Procjena se odnosi na odrasle osobe s invaliditetom (intelektualne teškoće i dr.) ili sa sumnjom na ADHD.

3. Psihološka podrška

Psihološka podrška/savjetovanje odraslih, djece, mladih i roditelja (jednokratno ili kontinuirano).

4. Grupni program

Grupni programi se odvijaju ovisno o potrebi i mogućnostima te najčešće u ciklusima. Namijenjeni su populaciji koja se spominje u opisu rada ovog Kabineta. Grupni programi, ovisno o ciljanoj populaciji, najčešće su vođeni u suradnji sa stručnjacima iz drugih kabineta.

5. Predavanja

Predavanja se odnose na teme iz područja rada Kabineta i vezano za populaciju kojom se Kabinet bavi (djeca školske dobi, studenti i odrasli). Teme koje se predavanjima mogu obuhvatiti odnose se na teškoće učenja, intelektualne teškoće, neurorazvojne poremećaje (deficit pažnje/hiperaktivni poremećaj  – ADHD i poremećaj iz spektra autizma) te emocionalne teškoće. Predavanja, ovisno o temi, mogu biti vođena i u suradnji sa stručnjacima iz drugih kabineta.

6. Ekspertiza 

Usluga ekspertize namijenjena je primarno odgojno-obrazovnim ustanovama koje pohađaju djeca i mladi s teškoćama učenja, intelektualnim teškoćama te neurorazvojnim poremećajima (deficit pažnje/hiperaktivni poremećaj  – ADHD i poremećaj iz spektra autizma). Tijekom ekspertize pruža se podrška stručnim suradnicima i/ili učiteljima u radu s učenikom zbog kojeg se odgojno-obrazovna ustanova javlja. Kroz prikupljene informacije tijekom ekspertize,  odgojno-obrazovna ustanova dobiva smjernice za daljnje postupanje te za pristup i rad s učenikom.

Ekspertizu je moguće provesti i online kroz razgovor sa stručnim timom i/ili nastavnicima odgojno-obrazovne ustanove. U slučaju kada se ekspertiza provodi uživo, tada ekspertiza najčešće uključuje opservaciju učenika te razgovor sa stručnim timom i/ili učiteljima.

Ekspertiza može minimalno trajati 60 minuta, a prema dogovoru i dulje (otprilike 2 – 4 sata). Ekspertiza može biti vođena i u suradnji sa stručnjacima iz drugih kabineta, ukoliko fokus ekspertize to nalaže.


NAŠ STRUČNI TIM

izv. prof. dr. sc. Daniela Cvitković

  • Provodi psihološku procjenu, djece školske dobi, mladih i odraslih sa sumnjom na teškoće te već postavljenim dijagnozama: neurorazvojne poremećaji (naročito ADHD  i poremećaj iz spektra autizma), specifične teškoće učenja, intelektualne teškoće, emocionalne teškoće.
  • Provodi također savjetovanje roditelja djece s teškoćama i odraslih osoba s ADHD-om.
  • Stručni, znanstveni i nastavni rad posvetila je djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom. Završila je edukaciju iz gestalt psihoterapije.

Irina Turina Mandić, prof. psiholog

  • Primarno se bavi psihološkom procjenom djece školske dobi i adolescenata s teškoćama ili kod sumnje na postojanje teškoća (specifične teškoće učenja, ADHD, poremećaj iz spektra autizma, poremećaj socijalne komunikacije, intelektualne teškoće i dr.), te procjenom odraslih s ADHD-om ili kod sumnje na ADHD
  • Provodi psihološku podršku djeci i njihovim roditeljima u obliku individualnih savjetovanja i grupnih radionica. U radu koristi znanja iz kognitivno-bihevioralne psihoterapije, mindfulnessa, ekspresivne art terapije i dr.
  • Sudjeluje u održavanju studentske prakse i vježbi za studente, prikupljanju podataka u svrhu znanstvenih istraživanja, kreiranju i implementaciji novih programa podrške te u održavanju predavanja i stručnih ekspertiza

Maja Petrošanec, mag. psych.

  • Provodi psihološku procjenu, primarno djece školske dobi, ali i odraslih kada su u pitanju neurorazvojni poremećaji (naročito deficit pažnje/hiperaktivni poremećaj i poremećaj iz spektra autizma) te emocionalne teškoće.
  • U radu s ostalim stručnjacima, u sklopu timskih obrada, provodi psihološke procjene djece s teškoćama u učenju
  • Provodi savjetovanja roditelja, djece i mladih te grupni program za djecu s ADHD-om
  • Provodi program Rastimo zajedno Plus roditeljima djece s teškoćama u razvoju
  • Trenutno je u drugom stupnju edukacije iz bihevioralno-kognitivnih terapija