U Kabinetu za poremećaj iz spektra autizma provodimo dijagnostiku, procjenu, savjetovanje i podršku za djecu i mlade s dijagnozom poremećaja iz spektra autizma (pervazivni razvojni poremećaj, autistični poremećaj i Aspergerov sindrom (prema DSM – IV)) te za djecu i mlade sa sumnjom na dijagnozu poremećaja iz spektra autizma. Također provodimo savjetovanje i edukaciju obitelji i stručnjaka.
Usluge Kabineta za poremećaj iz spektra autizma
1. Procjena za osobe sa sumnjom na poremećaj iz spektra autizma
Ova usluga uključuje provedbu procjene uz korištenje ADOS – 2 protokola za dijagnostiku, intervju s roditeljima/skrbnicima/bliskim osobama te analizu dosadašnje dokumentacije. Prema potrebi se provode i dodatne procjene o čemu će vas obavijestiti edukacijska rehabilitatorica koja provodi procjenu. Napominjemo da je procjena uz korištenje ADOS – 2 protokola samo jedan izvor informacija na temelju kojeg donosimo nalaz i mišljenje. Važne su nam također informacije djetetovim kognitivnim sposobnostima, adaptivnim vještinama te o njegovom ponašanju u svakodnevnim životnim situacijama.
2. Savjetovanje roditelja i stručnjaka
Ova usluga za roditelje najčešće uključuje savjetovanje o poticanju i podršci djetetu kroz svakodnevne rutine, u djetetovom nošenju s teškim situacijama i podršci u slučaju ponašanja koja su ugrožavajuća ili ometajuća za dijete i za osobe iz njegove okoline.
Za stručnjake, ova usluga uključuje individualno savjetovanje o postupcima poučavanja, individualizacije i prilagodbe sadržaja, prilagodbe okoline te pružanje podrške u slučaju ponašanja koja su ugrožavajuća ili ometajuća za dijete i za osobe iz njegove okoline.
3. Individualni rad
Ova usluga provodi se za djecu rane i predškolske dobi. Uključuje individualni rad s djetetom te aktivnu uključenost i savjetovanje roditelja o postupcima poticanja i pružanja podrške djetetu u svakodnevnim rutinama.
4. Grupni rad
Ova usluga provodi se za djecu rane i predškolske dobi. Uključuje aktivnosti u maloj grupi djece s općim ciljem poticanja socijalnih vještina i suradničke igre te poticanja učenja adaptivnih vještina kroz rutine.
5. Stručna podrška za vrtiće i škole (ekspertiza)
Važna napomena: Ova usluga provodi se na zahtjev škole/vrtića.
Ova usluga uključuje podršku odgajateljima u vrtićima te razrednim i predmetnim učiteljima u redovnim školama u radu s djecom s dijagnozom ili sumnjom na poremećaj iz spektra autizma te se provodi na sljedeći način:
- Ako je dijete/učenik bilo u našem Centru na procjeni, provodi se susret online/uživo sa stručnim timom vrtića/škole, odgajateljima/učiteljima, po potrebi se provodi opservacija u grupi u vrtiću/razredu, te se zajedno razvija individualizirani plan podrške za dijete/učenika (trajanje 2 – 4 sata)
- Ako dijete nije bilo u našem Centru na procjeni, odlazi se u vrtić/školu te se u trajanju od 45 min opaža dijete u grupi/razredu. Nakon toga se planira susret online/uživo sa stručnim timom vrtića/škole, odgajateljima/učiteljima te se zajedno razvija individualizirani plan podrške za dijete/učenika (trajanje 2 – 4 sata).
NAŠ STRUČNI TIM
Jasmina Stošić, edukacijska rehabilitatorica Voditeljica Kabineta
- Jasmina je zaposlena kao izvanredna profesorica na Odsjeku za inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju ERF-a. Uz nastavni i znanstveni rad, stručni rad joj je usmjeren na podršku osobama s autizmom/autističnim osobama, njihovim obiteljima te stručnjacima. Završila je niz kraćih i dužih edukacija vezanih za procjenu te metode pružanja podrške osobama s autizmom.
- U okviru Kabineta provodi procjenu za djecu i mlade, savjetovanje roditelja i stručnjaka. Njen fokus u okviru Kabineta uključuje razvoj i evaluaciju različitih modela pružanja usluga te osiguravanje kvalitete obrazovanja budućih stručnjaka edukacijskih rehabilitatora organizacijom prakse i vježbi koje će omogućiti usvajanje kompetencije za profesionalno, etično i odgovorno pružanje podrške osobama s autizmom te ključnim osobama iz njihove okoline.
Ivana Jandroković, edukacijska rehabilitatorica
- Ivana je i tijekom studija kao demonstrator te nakon završetka studija u predškolskoj ustanovi bila usmjerena na podršku osobama s autizmom. Dio tima ovog Kabineta je od 2015. godine. Završila je niz različitih edukacija u području procjene i podrške osobama s autizmom (ADOS-2, ADI-R, POOD, Rastimo zajedno plus, Razvojni profili djece predškolske dobi). U okviru Kabineta provodi procjenu, individualni i grupni rad za djecu s dijagnozom poremećaja iz spektra autizma te provodi ekspertize namijenjene stručnjacima. Također provodi savjetovanja za roditelje i stručnjake. Sudjeluje u izvođenju prakse i vježbi za studente Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta. Osim navedenog, područje interesa su joj rano otkrivanje, rana dijagnostika i rad s djecom najranije dobi sa sumnjom ili utvrđenom dijagnozom poremećaja iz spektra autizma i njihovim obiteljima (rana intervencija).
Sanja Aguila Munoz, edukacijska rehabilitatorica
- Sanja je svoje iskustvo rada s djecom s autizmom stekla kroz 10 godina rada u Centru za autizam (predškolski i osnovnoškolski program). Timu našeg Kabineta priključila se 2019. godine. Sanja je završila niz različitih edukacija vezanih za procjenu (ADOS – 2, ADI – R) i podršku (PECS, TEACCH, Primijenjena analiza ponašanja, Senzorno integracijska pedagogija, Terapijsko hranjenje) djeci s autizmom i njihovim obiteljima.
- U okviru Kabineta provodi procjene za djecu i mlade, savjetuje roditelje i stručnjake u pružanju podrške djeci u svakodnevnom životu i školi te pruža podršku učiteljima i stručnim timovima u redovnim školama u radu s učenicima s poremećajem iz spektra autizma.
- Područje od interesa joj je rad (i procjena) s djevojčicama i djevojkama sa sumnjom na poremećaj iz spektra autizma.