U Kabinetu za motoričke poremećaje i kronične bolesti provodi se procjena potreba za asistivnom tehnologijom. Također se provodi savjetovanje obitelji i edukacija stručnjaka u području procjene, implementacije i evaluacije primjene asistivne tehnologije.

Uz procjenu i savjetovanje korisnika i njihovih obitelji, pruža se mogućnost ekspertiza i stručnih usavršavanja.

Kabinet za motoričke poremećaje i kronične bolesti sudjeluje u održavanju vježbi za studente studijskog programa Edukacijska rehabilitacija, prikupljanju podataka u svrhu znanstvenih istraživanja te suradnji sa suradnim ustanovama i udrugama u kreiranju programa podrške.

U planu je provedba usluge procjene motoričkih vještina i vizuo-motoričke integracije djece školske dobi i odraslih te edukacijsko-rehabilitacijska procjena i provedba programa rehabilitacije funkcionalnih sposobnosti gornjih ekstremiteta.

Usluge Kabineta za motoričke poremećaje i kronične bolesti

1. Procjena potreba za asistivnom tehnologijom

Ova usluga provodi se individualno za djecu rane i školske dobi.

2. Edukacijsko-rehabilitacijska podrška usmjerena na korištenje asistivne tehnologije

Ova usluga provodi se individualno za djecu rane i školske dobi s teškoćama u razvoju i njihove obitelji. Uključuje individualni rad s djetetom te aktivnu uključenost i savjetovanje roditelja o postupcima poticanja i pružanja podrške djetetu za korištenje asistivne tehnologije.

3. Savjetovanje o asistivnoj tehnologiji 

Usluga savjetovanja provodi se za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom, kao i njihove obitelji, a uključuje savjetovanje o potrebnim prilagodbama AT sredstva, postupcima poučavanja, individualizacije i prilagodbe okoline za primjenu asistivne tehnologije.

Za stručnjake, ova usluga uključuje individualno savjetovanje o postupcima poučavanja, individualizacije i prilagodbe sadržaja, prilagodbe okoline te pružanje podrške za korištenje asistivne tehnologije.

Savjetovanje se provodi i za studente s invaliditetom.

Inicijalno/uvodno savjetovanje je moguće online.

4. Ekspertiza

Usluga ekspertize namijenjena je primarno odgojno-obrazovnim ustanovama na njihov zahtjev.

Tijekom ekspertize pruža se podrška stručnim suradnicima i/ili učiteljima u radu s djetetom/učenikom za korištenje asistivne tehnologije. Kroz prikupljene informacije tijekom ekspertize, odgojno-obrazovna ustanova dobiva smjernice za daljnje postupanje te za pristup i rad s djetetom/učenikom koji koristi neki oblik asistivne tehnologije.

Ekspertizu je moguće provesti i online kroz razgovor sa stručnim timom i/ili nastavnicima odgojno-obrazovne ustanove. U slučaju kada se ekspertiza provodi uživo, tada ekspertiza najčešće uključuje opservaciju djeteta/učenika te razgovor sa stručnim timom i/ili učiteljima.

5. Stručna usavršavanja

Stručna usavršavanja stručnjaka putem predavanja, webinara i sl. u suradnji s vanjskim suradnicima Kabineta.


NAŠ STRUČNI TIM

Izv. prof. dr.sc. Renata Pinjatela

  • Djeluje u području edukacije i re/habilitacije osoba s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima školske i odrasle dobi. Njezini znanstveni i stručni interesi usmjereni su na razvoj i primjenu metoda procjene potreba za asistivnom tehnologijom, procjenu motoričkih vještina i metoda rehabilitacije osoba s invaliditetom. Sudjeluje u međunarodnim i domaćim projektima vezanima za područja digitalne i asistivne tehnologije te metoda rehabilitacije osoba s motoričkim poremećajima I kroničnim bolestima.

Ivana Vinceković, univ.mag.rehab.educ

  • Djeluje u području rane razvojne podrške i edukacijsko-habilitacijske podrške za djecu s višestrukim teškoćama. Zaposlena je u Centru za pružanje usluga u zajednici Mali dom, a pri Sveučilištu u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu djeluje kao vanjski suradnik. Njeni znanstveni i stručni interesi vezani su za primjenu asistivne tehnologije u radu s djecom i mladima s višestrukim teškoćama. Pohađa doktorski studij Prevencijske znanosti i studij invaliditeta.