U Kabinetu za ranu komunikaciju bavimo se procjenom i terapijom poremećaja komunikacije, jezika, govora, hranjenja i gutanja kroz cijelu životnu dob, od prematurne do odrasle dobi. Suradnici Kabineta imaju visoku razinu stručnosti i znanja u vrlo ranoj diferencijalnoj dijagnostici različitih razvojnih i stečenih poremećaja.
U Kabinetu je moguće napraviti procjenu razvojnih sposobnosti u različitim domenama razvoja, neovisno o etiologiji (uzroku) i težini odstupanja, poput:
- diferencijalne dijagnostike (neuro)razvojnih poremećaja i poremećaja nepoznate etiologije u domeni spoznaje, komunikacije, jezika i govora (poremećaj iz spektra autizma, socijalno (pragmatički) komunikacijski poremećaj, selektivni mutizam, jezično-govorni poremećaji, procjena spremnosti za školu, specifični poremećaji učenja (disleksija, disgrafija, diskalkulija);
- procjene s pomoću ADOS-2 opservacijskoga protokola (sve životne dobi);
- diferencijalne dijagnostike i terapije poremećaja hranjenja-sisanja-gutanja;
- procjene psiho-motoričkog statusa u funkciji hranjenja i komunikacije.
U Kabinetu se provodi logopedska i psihološka procjena i terapija, timska (logopedsko-psihološka) procjena djece niže kronološke dobi, te savjetovanje. Suradnici kontinuirano sudjeluju u održavanju praktičnoga dijela nastave za studente logopedije kao i za studente specijalističkog i doktorskog studija Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta te u različitim znanstvenim i stručnim aktivnostima.
Usluge Kabineta za ranu komunikaciju
1. Logopedska procjena
Procjena komunikacije, jezika, govora djece i odraslih; procjena spremnosti za školu, akademskih vještina (čitanje, pisanje, računanje), složenih komunikacijskih potreba, hranjenja-sisanja-gutanja.
2. Psihološka procjena
Procjena psihomotornog, kognitivnog i socio-emocionalnog razvoja djeteta do 7 godina.
3. Timska procjena (logoped i psiholog)
Istovremeni rad dva stručnjaka s ciljem definiranja razvojnog profila djeteta do 7 godina.
4. Savjetovanje/terapija
Individualna i grupna podrška djeci s teškoćama u razvoju i njihovim obiteljima.
5. Ekspertiza
Usluge stručnoga mišljenja i savjetovanje stručnjaka drugih profila.
6. Savjetovanje u uvođenju i primjeni potpomognute komunikacije
Podrška za osobe sa složenim komunikacijskim potrebama.
NAŠ STRUČNI TIM
doc. dr. sc. Blaženka Brozović, logoped
izv. prof. dr. sc. Maja Cepanec, prof. logoped
izv. prof. Jasmina Ivšac Pavliša, prof. logoped
izv. prof. dr. sc. Sanja Šimleša, prof. logoped
prof. dr. sc. Draženka Blaži
Monika Rosandić Grgić, mag. logopedije
- Viša stručna suradnica u znanosti i visokom obrazovanju, doktorska studentica
- Bavi se procjenom (logopedskom procjenom te procjenom ADOS-om-2) te podrškom ranom komunikacijskom, jezičnom i govornom razvoju.
- Sudjeluje u izvođenju vježbi i seminara za studente diplomskog studija logopedije u okviru kolegija Poremećaji socijalne komunikacije, Potpomognuta komunikacija i Logopedska dijagnostika.
- Sudjelovala je u nizu znanstveno-stručnih projekata iz područja potpomognute komunikacije i poremećaja iz spektra autizma.
- Autorica je nekoliko znanstvenih radova i poglavlja u znanstvenim časopisima i stručnim priručnicima.
- Aktivno sudjeluje na kongresima i simpozijima na temu ranog dječjeg razvoja.
Ivona Mršić, mag. psych.
- Primarno se bavi individualnom i timskom razvojnom procjenom djece rane i predškolske dobi.
- Provodi terapijski i savjetodavni rad s djecom i njihovim obiteljima u poticanju socijalnog i emocionalnog razvoja.
- U suradnji sa stručnim suradnicima Centra i profesorima Fakulteta sudjeluje u provedbi praktičnog dijela nastave, izlaganju na stručnim i znanstvenim skupovima te održavanju edukacije za stručnjake iz područja selektivnog mutizma.
Blanka Brdarić, mag. logopedije
- Primarno se bavi razvojnom procjenom djece rane i predškolske dobi.
- Individualno radi s djecom i njihovim obiteljima u poticanju komunikacijskog i jezično-govornog razvoja.
- U suradnji sa stručnim suradnicima Centra i profesorima Fakulteta sudjeluje i u drugim stručnim poslovima kao što su stručni skupovi, studentska praksa i nastavne vježbe.
Matea Ognjenović, mag. logopedije
Klara Popčević, mag. logopedije
- pohađa doktorski studij Poremećaji jezika, govora i slušanja na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu u Zagrebu
- ima višegodišnje iskustvo u radu s obiteljima i djecom u ranoj dobi sa PSA-om te s djecom koja komuniciraju različitim oblicima potpomognute komunikacije
- sudjelovala je u razvoju ICT rješenja za poticanje komunikacijskih i jezičnih sposobnosti
- sudjeluje u provedbi kliničkih vježbi i logopedske prakse za studente ERF-a te edukacija za stručnjake u okviru Centra za cjeloživotno učenje ERF-a
- avršila je i održala nekoliko edukacija u području rane intervencije, jezičnog i komunikacijskog razvoja djece sa PSA-om i potpomognute komunikacije te objavila nekoliko znanstvenih i stručnih radova u tom području