U Logopedskom kabinetu provodimo procjenu i terapiju iz područja poremećaja komunikacije, glasa i govora, artikulacijsko-fonoloških poremećaja, poremećaja čitanja, pisanja i matematike te poremećaja tečnosti govora kod djece i odraslih. Uz procjenu pružamo i podršku našim korisnicima u obliku individualnih i/ili grupnih terapija, radionica te predavanja i ekspertiza.

Logopedski kabinet svojim radom sudjeluje i u održavanju studentske prakse i vježbi za studente na studijskom programu Logopedije, Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, prikupljanju podataka u svrhu znanstvenih istraživanja, kreiranju i primjeni novih terapijskih programa.

Usluge Logopedskog kabineta

1. Logopedska procjena

Ovisno o potrebama naših korisnika logopedska procjena može uključivati:
Procjenu rane pismenosti (predškolska dob)
Procjenu spremnosti za školu – čitanje, pisanje i matematika
Procjenu čitanja i pisanja te aspekata jezičnog znanja školske djece
Procjenu čitanja i pisanja te aspekata jezičnog znanja odraslih
Procjenu čitanja i pisanja, jezičnog znanja i matematike školske dobi
Procjenu čitanja i pisanja, jezičnog znanja i matematike odraslih
Procjenu socijalne komunikacije pred polazak u školu
Procjenu socijalne komunikacije školske dobi
Procjenu kvalitete glasa
Procjenu tečnosti govora
Procjenu jezično-govornog statusa
Po potrebi provodimo i timsku diferencijalno-dijagnostičku procjenu (psiholog i logoped)

Kako izgleda logopedska procjena?

Ovisno o problematici procjena može trajati do 120 ili 180 (po potrebi i duže) minuta (može se provesti u jednom ili u dva susreta).
Logoped provodi intervju tijekom kojeg prikuplja anamnestičke podatke, podatke o obrazovanju te ostale potrebne podatke.
Nakon intervjua provodi se procjena korištenjem standardiziranih mjernih instrumenata i drugim materijalima za procjenu.

Nakon provedenog intervjua i procjene logoped daje povratne informacije usmeno i/ili u vidu pisanog nalaza uzimajući u obzir cjelokupnu kliničku sliku osobe. Logoped nudi i smjernice za postupanje u svakodnevici te ako je potrebno, preporučuje daljnje obrade, uključivanje u terapije i slično.

2. Individualna terapija

Uključuje individualni rad s djetetom ili odraslom osobom, aktivnu uključenost i savjetovanje roditelja ili supružnika/partnera o postupcima poticanja i pružanja podrške. Uključuje i smjernice za roditelja i/ili skrbnika za neposredni rad s korisnikom.

3. Grupna terapija

Grupna terapija se odvija ovisno o potrebi i mogućnostima te najčešće u ciklusima. Namijenjena je populaciji koja se spominje u opisu rada ovog Kabineta. Grupna terapija se može izvoditi i u suradnji sa stručnjacima iz drugih kabineta.

4. Predavanja 

Predavanja se odnose na teme iz područja rada Kabineta i vezano za populaciju kojom se Kabinet bavi. Predavanja mogu biti vođena i u suradnji sa stručnjacima iz drugih kabineta.

5. Ekspertiza

Usluga ekspertize namijenjena je primarno odgojno-obrazovnim ustanovama na njihov zahtjev.

Tijekom ekspertize pruža se podrška stručnim suradnicima i/ili učiteljima u radu s djetetom/učenikom zbog kojeg se odgojno-obrazovna ustanova javlja. Kroz prikupljene informacije tijekom ekspertize, odgojno-obrazovna ustanova dobiva smjernice za daljnje postupanje te za pristup i rad s djetetom/učenikom.

Ekspertizu je moguće provesti i online kroz razgovor sa stručnim timom i/ili nastavnicima odgojno-obrazovne ustanove. U slučaju kada se ekspertiza provodi uživo, tada ekspertiza najčešće uključuje opservaciju djeteta/učenika te razgovor sa stručnim timom i/ili učiteljima.

Ekspertiza može  trajati minimalno 60 minuta, a prema dogovoru i dulje (otprilike 2 – 4 sata). Ekspertiza može biti vođena i u suradnji sa stručnjacima iz drugih kabineta.


NAŠ STRUČNI TIM

izv. prof. dr. sc. Ana Leko Krhen,  prof. logopedVoditeljica Kabineta

  • u Logopedskom kabinetu aktivna je od 2002. godine
  • provodi procjenu, savjetovanje te individualnu i grupnu terapiju djece i odraslih s poremećajima tečnosti govora
  • Unutar kabineta provodi kliničke vježbe za studente logopedije iz predmeta Mucanje i Diferencijalna dijagnostika poremećaja tečnosti govora
  • završila je brojne edukacije među kojima se ističe PCI (Palin Parent-Child Interaction Therapy) i Lydcombe program

prof. dr. sc. Mirjana Lenček,  prof. logoped

  • Jedna je od začetnica Logopedskog kabineta i aktivna od početka njegova rada.
  • Prvenstveno se bavi procjenom, terapijom i savjetovanjem iz područja (pred)vještina čitanja, pisanja i matematike te poremećaja čitanja, pisanja i matematičkih vještina, odnosno specifičnih poremećaja učenja.
  • Redovito se usavršava na znanstveno-stručnim skupovima i edukacijama među kojima se ističe The 32nd congress of the Association of Communication Sciences and Disorders (IALP) i Accessible Digital Communication: Easy-to-Understand Language na University of Barcelona.

izv. prof. dr. sc. Ana Bonetti, prof. logoped

  • Aktivno sudjeluje u radu Logopedskog kabineta od 2001. godine.
  • Provodi procjenu, savjetovanje te individualnu terapiju djece i odraslih s poremećajima glasa.
  • Vodi edukacije o prevenciji poremećaja glasa.

dr. sc. Dora Knežević

  • Provodi procjenu, podršku i savjetovanje iz područja jezično-govornog razvoja
  • Primarno područje stručnog i znanstvenog interesa su joj poremećaji izgovora glasova, motorički govorni poremećaji, a posebno dječja govorna apraksija.
  • Unutar kabineta provodi kliničke vježbe za studente logopedije u sklopu nekoliko predmeta.
  • Sudjeluje u radu logopedskog kabineta od 2016. godine

dr. sc. Marina Olujić Tomazin

  • Psihologinja i logopedinja, te radi kao viša asistentica na Odsjeku za oštećenja sluha Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta.
  • U okviru Logopedskog kabineta pruža usluge savjetovanja i procjene govora i jezičnih vještina kod djece predškolske i školske dobi, kao i kod odraslih.
  • Završila je niz stručnih edukacija za logopedsku dijagnostiku u području komunikacije, jezika i govora te se redovito usavršava u području savjetovanja.

mr. sc. Ivana Šimić Šantić, prof. logoped

  • Pohađa doktorski studij Poremećaji jezika, govora i slušanja na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu u Zagrebu.
  • Od 2000. godine radi na području prevencije, procjene i terapije poremećaja glasa, govora i jezika, kao i savjetodavnom radu s obitelji.
  • Sudjeluje u izvođenju vježbi i seminara za studente logopedije, te edukacija za stručnjake u okviru Centra za cjeloživotno učenje ERF-a.
  • Završila brojne edukacije u području poremećaja glasa, oštećenja sluha, jezičnog i govornog razvoja, te objavila nekoliko znanstvenih i stručnih radova u tom području.

Marija Jozipović, mag. logopedije

  • Pohađa doktorski studij Poremećaji jezika, govora i slušanja na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu u Zagrebu.
  • U Logopedskom kabinetu aktivna je od 2021. godine.
  • Prvenstveno se bavi procjenom, terapijom i savjetovanjem iz područja (pred)vještina čitanja, pisanja i matematike te poremećaja čitanja, pisanja i računanja te matematičkog znanja.
  • Redovito se usavršava na znanstveno-stručnim skupovima i edukacijama među kojima se ističu International Workshop on Reading and Developmental Dyslexia  The 32nd congress of the Association of Communication Sciences and Disorders (IALP).

Ana Došen, mag logopedije

  • Pohađa doktorski studij Poremećaji jezika, govora i slušanja na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu u Zagrebu.
  • Aktivna u logopedskom kabinetu od 2022. godine.
  • Bavi se procjenom i terapijom artikulacijskih poremećaja te procjenom jezičnih sposobnosti i (pred)vještina čitanja i pisanja djece predškolske i školske dobi.
  • Primarno se bavi procjenom i terapijom stečenih jezičnih poremećaja uzrokovanih neurološkim oštećenjima kod djece i odraslih.
  • Završila je edukaciju za primjenu logopedskih sondi u terapiji te edukaciju za primjenu i interpretaciju Testa razumijevanja gramatike (TROG-2:HR) i Sveobuhvatnog testa za procjenu afazije (CAT-HR).

Antea Šalinović, mag. logopedije

Antea Šalinović
  • od 2022. godine zaposlena kao stručna suradnica u Logopedskom kabinetu Nastavno-kliničkog Centra ERF-a
  • provodi podršku iz područja poremećaja tečnosti govora, artikulacijsko-fonoloških poremećaja te podršku usmjerenu na jačanje jezičnih vještina i poticanje vještina čitanja i pisanja

Ivana Vuk Parag, mag. logopedije

  • Od 2019. godine zaposlena kao stručna suradnica u Logopedskom kabinetu Nastavno-kliničkog centra
  • Jedan period radila kao asistent na Odsjeku za logopediju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta
  • Od 2021. ponovno u Logopedskom kabinetu
  • Primarno se bavi procjenom, podrškom i savjetovanjem iz područja poremećaja čitanja, pisanja i računanja, artikulacijsko-fonoloških poremećaja, jezičnog poremećaja, ali jednim dijelom i iz područja komunikacijskih poremećaja u školskoj dobi
  • U suradnji sa stručnim suradnicima Centra i profesorima Fakulteta sudjeluje i u drugim stručnim poslovima kao što su stručni skupovi, studentska praksa i nastavne vježbe